مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 04:302020-08-25سياسي

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: چرا خداوند به انسان 8 برتری نسبت به دیگران داده است؟


حجت الاسلام علوی تهرانی با طرح این سوال که چرا خداوند این 8 ظرفیت را به انسان ها داده است؟ تصریح کرد: این ظرفیت ها برای رسیدن به حقیقتی است که شأن و مقام انسان همان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری شب پنجم محرم در مسجد حضرت امیر(ع) در قالب حسینیه مجازی شب گذشته دوشنبه سوم شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی برگزار شد.

  حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع سقوط انسانیت اظهار داشت: خداوند به انسان به عنوان باارزش ترین آفریده خود، 8 برتری عطا کرده است.

این برتری ها شامل برتربودن از ملک، حیا و شرم، قدرت نطق و گویایی، تناسب در خلقت، استعداد پذیرفتن امانت الهی، استعداد آموزش و آموختن، قدرت اراده و اختیار و کرامت و گرامی داشته شدن به اموری است.

این ظرفیت برتری ها در قرآن و روایات مطرح شد.

وی با طرح این سوال که چرا خداوند این 8 ظرفیت را به انسان ها داده است؟ تصریح کرد: این ظرفیت ها برای رسیدن به حقیقتی است که شأن و مقام انسان همان است.

  علوی تهرانی با اشاره به اینکه براساس جهان بینی موجودات در مقایسه با کمالات به دو دسته تقسیم می شوند، افزود: گروه اول کسانی هستند که در بدو خلقت تمام کمالات لایق شأن خود را دارا هستند و به میزان کامل خلق شدند مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: چرا خداوند به انسان 8 برتری نسبت به دیگران داده است؟

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: چرا خداوند به انسان 8 برتری نسبت به دیگران داده است؟